is de lente echt begonnen?

4 april 2017 - Westervoort, Nederland

ajax - feijenoordIMG_1893Hallo reislogger. Hier begint de testfase voor ons reisblog naar Noord-West Amerika. Kijken of we samen met Joke, Willem en Sylvia een reisblog kunnen  maken. Daarom hier mijn eerste stukje.ronde van vlaanderen

Gisteren de dubbele klassieker gekeken en op het tweede scherm de ronde van Vlaanderen. Net nu ik voor het eerst interactieve tv van KPN wilde gebruiken hebben die sukkels een storing. en ik krijg geen compensatie want volgens de mevrouw die ik belde was het een land generieke storing. Verder geen argument ook niet toen ik zei dat mijn bankrekening ook wel eens een land generieke storing zou kunnen hebben. Samen gekeken met (Geert en)  Sky want die kwam logeren. Wat een vrolijk ventje is dat. Maar wel weer even wennen voor Oma en Opa om de hele dag voor een baby te zorgen. Gelukkig ging het goed en vooral 's nachts. Geen kik gehoord. Eenvoudig menu gisteravond want we zorgden immers voor Sky en hadden dus geen tijd voor uitgebreid koken: kip- en gehaktpastei van de markt, hete gehaktballetjes, sla en aardappelblokjes. Altijd nog beter dan die hutspot bij Boer zoekt vrouw. Nou dit is het begin van de zogenaamde "test reisblog" ga er effe een fotootje bijzetten en dan aan Joke en Willem uitleggen hoe zij het ook kunnen gebruiken. AnneSelfie met opaGroentehapje in de tuin

HVooralsnog bevestigt ook dit reisblog al mijn vooroordelen tegen digitaal. Niets werkt logisch, in elk geval niet naar mijn beperkte inzicht, en plaatjes in deze tekst plakken, lukt al helemaal niet. Ik neem wel een postduif (van de boze buurman) mee naar de States. En qua ruzie met KPN herken ik veel van mijn jongste woordenwisseling met mijnheer UWV, die overigens nauwelijks te verstaan was omdat zijn wiegje in een ver warm land heeft gestaan. Ik vond en vind dat het erg lang duurt voordat UWV een beslissing neemt op mijn IOW-aanvraag. De man wees mij erop dat daar een wettelijke maximumtermijn van acht weken voor staat. Die bijna om is. In een adem door meldde hij dat, mocht ik eigen inkomsten verwerven, ik dit binnen vijf dagen diende te melden. Waarna ik vond dat dit niet vijf dagen moest zijn, maar ook acht weken. Leek mij logisch. Hem niet. Dat werd na vijf minuten discussieren niet anders, zoals je zult begrijpen. Nou, fijne avond nog maar.IMG_1888

Willem

Hier dan een tweede poging , dus jullie kijken naar ook naar boer zoekt vrouw! Nog daar maar weer even onze dagelijkse wandeling  vermelden in het prachtige vernieuwde openlucht museum. Heerlijk in de zon ! Wat een mooie omgeving is het hier op loopafstand. JokeIMG_1867

Nou Willem niet zo negatief he. Op de 1e dag heb je al een stukje tekst in de reisblog gekregen. Wie had dat gedacht? Van de hulplijn van Reislogger kreeg ik antwoord over wat er met de foto's kan. Je kunt ze in ieder geval onder de verhaaltjes plaatsen en als alles goed staat kiest het programma zelf ook bij welke dag een bepaalde foto hoort. Ik denk dat het aan de instellingen ligt dus daar ga ik nog even wat mee uitproberen. Ik krijg ook nog geen e-mailberichtje als iemand een stukje tekst heeft gemaakt. Jullie wel? Verder vandaag geen bijzonderheden. Caravan even gebracht in Westervoort (adresje van Willem) voor een beetje onderhoud.